2013/05/26

Aarteet laukkuun

On tullut aika pakata aarteet matkalaukkuun ja suunnata kotiin. Vajaan kahden viikon päästä aloitamme matkan takaisiin Suomeen. Yhdeksän kuukauden aikana olen kaivannut monia asioita: ruisleipää, maksalaatikkoa ja Pantteri-karkkeja, saunaa, koivujen tuoksua ja järviä. Olen kaivannut monia rakkaita ihmisiä, joihin olen rakentanut suhteita vuosikymmenten ajan. Olen kaivannut tuttuja katuja, toreja ja kirpputoreja. Täälläkin olen tutustunut uusiin ja hienoihin ihmisiin, mutta kivuliaan hitaasti ja viime hetkellä. On aika lähteä kotiin. Viimeinen pysäkki: Seattle.

P.S. Muistona kiviset munat Eugenen afrikkalaisesta liikkeestä, naamio Florencen antiikkiliikkeestä ja Buddhan kasvot San Franciscon China Townista.

 


It's time to pack my treasures in a suitcase and head home in less than two week. In our nine months here I have missed many things: rye bread and liquorice, the Finnish summer, sauna and the lakes. I have also missed my loved-ones whom I have built relationships with for decades. I have missed the streets, markets and flea markets of my hometown. I have met some wonderful people here but painfully slowly and at the last minute. It's time to go home. Last stop Seattle. 

P.S. My souvenirs are from Eugene's African store, from Florence's antique store and from San Francisco's China Town. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kommentistasi! Thank you for your comment!